الصفحات

التسميات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.

الأربعاء، 10 يوليو 2013

المانيفستو - مصطفي إبراهيم

 عنوان الكتاب
 المانيفستو







غلاف الكتاب
 المانيفستو ديوان بالعامية المصرية - مصطفي إبراهيم
 الكاتب
 مصطفي ابراهيم
 التصنيف
 ديوان ، شعر ، عامية
 عن الكتاب
 ديوان بالعامية المصرية لمصطفي ابراهيم يتناول فيه عامين من الثورة وذكريات الميدان والاحداث الهامة التي مرت علي مصر بعد الثورة، ويصف الكاتب مشاعر الثوار ، كما يتناول مواضيع اخري في الحياة
 تاريخ النشر
 يناير 2013
 المحتويات

 مقطتفات من الكتاب
ورا كل كلمة سبتها وطلعت
في كلمتين مرضوش
ورا كل دمعة سبتها ونزلت
في دمعتين مرضوش
ورا كل كاس احزان
فضيته بالنسيان
في الف كاس مليان
بيزيدوا مبينقصوش
---------------------------------
انا احسن واحد يقدر يقنعك تحكي ..... وما بيحكيش
انا احسن واحد يقدر يقنعك تبكي ..... وما بيبكيش
انا احسن واحد يقنعك تفرح
انا احسن واحد يقنعك تجرح
انا احسن واحد ميت
يقدر يقنعك
تعيش 

0 comments:

إرسال تعليق